במלאת 4 שנים לרצח איתמר בן גל הונחה אבן פינה לשכונה לזכרו

נתי קאליש No Comments on במלאת 4 שנים לרצח איתמר בן גל הונחה אבן פינה לשכונה לזכרו

ביום השנה הרביעי להרצחו של איתמר בן גל הי"ד הונחה אבן פינה בישוב הר ברכה לשכונה בת 127 יחידות דיור חדשות לזכרו | ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "בחרנו בחיים ובבנייה" אלמנתו: "מעל קברו הבטחתי שנמשיך לבנות את ארץ ישראל"

הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד צילום: באדיבות המשפחה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות בני אדם הגיעו בסוף השבוע לציין 4 שנים לרצח של איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בצומת אריאל לפני 4 שנים בדיוק, ולאחר תהלוכה של המשפחה ותושבי הישוב מקברו של איתמר, הניחו אשתו מרים וילדיו יחד עם הוריו של איתמר הרב דניאל ושושנה בן גל, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ויו"ר וועד הישוב יוני הישראלי, אבן פינה לרחוב בן גל בשכונת צורים ג' שהוקמה לזכרו. בנייה זו של 127 יחידות דיור מצטרפת ל 80 יחידות שנבנו לזכרו ואיכלוסן הסתיים, כשהמטרה היא להגיע בסופו של דבר להקמת 800 יחידות דיור בהר ברכה לזכר איתמר בן גל הי"ד כתשובה ציונית לרצח.

אלמנתו מרים אמרה בטקס: "לפני ארבע שנים עמדתי מעל הקבר של איתמר והבטחתי לו שאנחנו נמשיך לחיות ולשמוח, לבנות את ארץ ישראל, נמשיך לגדל את הילדים שלנו, ואני רוצה להודות קודם כל לקב"ה שנותן כוחות להודות למזכירות, ליוסי, למועצה על השותפות בהחלטה שאנחנו רק נצמח וארץ ישראל רק תגדל מהשבר הנורא הזה, בסוף כל העבודה שלכם, אין מילים להודות על כך ואין ספק שאיתמר היה שמח לראות את ההתפתחות הזאת, את הבניה את החיים, המשפחות הילדים, ב"ה שאנחנו מצליחים להמשיך למרות השבר הנורא שעברנו, וזוכים לחיות בדור הזה, בגאולה הזאת ולראות את החיים" אנמרה אלמנתו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בטקס: "אנחנו מציינים 4 שנים לרצח של הרב איתמר בן גל, והר ברכה נותנים התייחסות של הר ברכה לארבע שנים של רצח של יהודי. בהר ברכה כשיש רצח מניחים אבן פינה ובונים שכונה. אין דבר בריא ומוסרי מזה, שהמשפחה מגיעה בתהלוכה מבית העלמין להניח אבן פינה ל-127 יחידות עם שטח ציבורי, עם מאות משפחות שיגורו כאן בע"ה. אנחנו מציינים 4 שנים ליום הנורא הזה, אף אחד לא ישכח את היום הזה, עם ישראל כולו, הגענו כבר למתן תוקף של 547 יח"ד. אז אנחנו חייבים לך, מרים, כולנו עוד 253 יח"ד ואנחנו כולנו עובדים בכל הכח ביחד לתכנן ונקווה שהכל יהיה מוכן ליום השנה החמישי, אנחנו מתקדמים ופנינו הלאה כי בסוף יש כאן קרב מי ישלוט בארץ הזאת ויש כאן אויב רצחני שבחר במוות, ואנחנו העם היהודי שבחר בחיים, בחר בקודש, ביצירה, הנחנו פה אבן פינה ואנחנו כבר עוד שנייה עוד מספר חודשים נאכלס אותם ונישב את הארץ הזאת "עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה" אמר דגן.

אביו של איתמר, הרב דניאל בן גל התייחס לפרשת השבוע ולבניית השכונה לזכר בנו ואמר: "ריש לקיש אומר: כשאנחנו נחזור לציון ברינה, ופדויי ה' ישובון, יתבטל הפער בין נעשה לנשמע. מה שאנחנו חושבים זה מה שאנחנו עושים. ולכן כשנעשית כאן בנייה בארץ ישראל, התיישבות כזו, חגיגה כזו של בניה, אין לנו אלא להגיד לקב"ה הגיעה העת להחזיר לנו את שני הכתרים, הכתר של נעשה והכתר של נשמע". הרב בן גל הודה לראש המועצה על פעילותו להנצחת איתמר ואמר: "אנחנו מודים גם לראש המועצה יוסי דגן אהוב נפשנו, ולוועד הישוב שממשיכים פה בבנייה לזכרו זה מאוד מרגש אותנו" אמר אביו של איתמר ז"ל.



0 תגובות